Jos van Nieuwenhoven - Breukelen

• Verkeer en Vervoer
  • Project Zuilense Vecht
  • Project Huisvesting Raad

Ik ben Jos van Nieuwenhoven, 50 jaar en trotse vader van Stan (19) en Lynn (17) en het baasje van hond Luna. Na vele jaren met plezier in Maarssenbroek gewoond te hebben woon ik nu met veel plezier in de wijk Broeckland in Breukelen. Sinds 2011 ben ik raadslid voor de VVD met de portefeuilles Wonen, Verkeer en Leefbaarheid en in het dagelijks leven ben ik accountmanager.

Als vrijwilliger bij Maarssen on Ice weet ik hoe onze inwoners plezier beleven aan dit soort evenementen. Of het nu gaat om een Sinterklaasintocht, de Skeelerronde in Maarssenbroek, Maarssen on Ice, de feesttent in Loenen of het zwembad in Kockengen, zonder vrijwilligers zijn deze niet mogelijk, dus laten we er voor waken dat deze evenementen hun bestaansrecht in Stichtse Vecht behouden.

Bouwen in onze gemeente moet met zorgvuldigheid gebeuren, dus bouwen we naar behoefte van onze inwoners. Het kwetsbare groen in onze gemeente moeten we behouden, dus daar gaan we daar niet bouwen, ook geen grote windturbines! Het groen in onze woonwijken en parken kan zeker een extra impuls gebruiken.

Verkeer is iets waar iedereen van jong tot oud dagelijks mee te maken heeft. Voetgangers en fietsers zijn het meest kwetsbaar, dus daar moet de meeste aandacht naar uit gaan. Inmiddels zijn vele oversteekplaatsen in Stichtse Vecht voorzien van knipperende verlichting, wat mij betreft mag dit worden uitgebreid.

In Breukelen wordt moet er meer duidelijkheid komen over de Hazeslinger, de Kerkbrink moet veiliger worden ten aanzien van laden en lossen.

De Vecht is de verbinding van de een groot aantal dorpen in onze gemeente en dus soort levensader. Economisch gezien ons paradepaardje, waar we blijvende aandacht aan moet geven.

Graag ga ik nog periode aan de slag met uw steun. Stem op 21 maart Jos van Nieuwenhoven nr. 2 voor de lokale VVD in Stichtse Vecht.